Vitamina îmbunătățește vederea a

Alimente pentru o vedere mai buna

Alimente pentru o vedere mai buna

Petreci foarte mult timp in fata monitorului sau a televizorului? Conduci mult noaptea?

  1. Distanță de vedere a ochilor
  2. Vitamina E este un antioxidant natural esential pentru sistemul imunitar.

Vezi cam toate lucrurile din jurul tau in ceata? Daca raspunsul tau la aceste intrebari este afirmativ atunci trebuie sa acorzi o atentie deosebita ochilor tai. Este binecunoscut faptul ca vitamina A este elementul-cheie in procesul vederii.

Vitaminele imbunatatesc vederea?

Numita si vitamina ochilor, vitamina A ajuta la formarea purpurului retinian purpurul vizual si a epiteliilor de pigment din retina, care sunt responsabili de vederea crepusculara. S-a observat ca o carenta mica de vitamina A duce la situatia in care deosebesti cu greu contrastele si contururile in vitamina îmbunătățește vederea a.

vitamina îmbunătățește vederea a

In plus, ai nevoie de mai mult timp sa te acomodezi la intuneric. De asemenea, specialistii au evidentiat ca antioxidantii diminueaza riscurile aparitiei cataractei si ale glaucomului.

vitamina îmbunătățește vederea a

Mai exact, vitamina A previne orbirea si sindromul de ochi uscat, in timp ce vitamina C — glaucomul. Care sunt cele mai bune vitamine pentru ochi? Specialistii au constatat ca vitaminele sunt esentiale pentru ochi si fara ele sanatatea acestora ar fi in pericol.

S-a observat ca cele mai benefice vitamine pentru ochi sunt urmatoarele: Vitamina A — ajuta retina sa produca pigmentul rodopsina pigment al retinei si la buna functionare a mecanismelor din interiorul ochilor.

Vitamine pentru ochi

In plus, este eficienta atunci cand treci de la lumina la intuneric si invers. Vitamina A se gaseste in urmatoarele alimente: morcovi, ton, dovleac, ardei, ficat, oua, lapte, spanac, broccoli, rosii, andive, pepene galben, capsuni, mango, hering, produse lactate etc; Vitamina C — protejeaza cristalinul si combate aparitia glaucomului.

Este prezenta in: ardei capia, lamaie, portocale, kiwi, caise, conopida, rosii, coacaze, macese etc; Vitamina E — la fel ca si vitamina A si C, protejeaza ochii dar de aceasta data impotriva efectelor daunatoare ale razelor solare. Vitamina E se afla in uleiul de floarea-soarelui, uleiul de masline, cartofi dulci, nuci, migdale si alune; Vitamina B2 — atenueaza oboseala oculara. Este prezenta in: ficat, carne, oua, cereale integrale etc; Vitamina B6 — regleaza tensiunea oculara.

Se afla in carne, lapte, branza, cascaval, pastai etc; Vitamina B9 — ajuta in cazul deficientelor de vedere. O poti lua din fructe, lapte, carne, nuci etc; Vitamina B12 — este un element activ in protejarea ochilor.

Vitaminele care imbunatatesc vederea

Se gaseste in carne, oua, ficat, somon, ton, fructe de mare si produse lactate. De asemenea, s-a observat ca pentru o vedere buna mai ai nevoie si de: luteina, acizii grasi Omega 3 si micoelemente precum: zinc si seleniu.

vitamina îmbunătățește vederea a

Luteina — protejeaza retina de razele ultraviolete si de radicalii liberi. Principalele surse sunt: salata verde, patrunjel, spanac, broccoli, mazare si morcovi.

Acizii grasi Omega 3 — nu permit uscarea ochilor.

Aloe Vera - How to Improve Eyesight Naturally

Sunt prezenti in somon, ton, macrou, hering si sardine. Zincul si seleniul — au rolul de a combate radicalii liberi si se gaseste in peste, carne, legume, produse lactate, soia si cereale.

Cum iti protejezi vederea?

vitamina îmbunătățește vederea a

Pentru ca sa iti mentii ochii sanatosi, poti sa adopti cateva obicieuri simple, precum: Adopta un program cu pauze frecvente si relaxeaza-ti ochii prin privirea peisajelor placute; Evita atingerea ochilor fara a avea mainile curate in acest mod nu mai dezvolti infectiile si alergiile oculare ; Tine la o distanta potrivita cartea atunci cand citesti si la fiecare 10 minute fa o pauza; Protejeaza-ti ochii de soare; Foloseste lacrimi artificiale cand lucrezi mult timp la calculator; Utilizeaza un prosop separat atunci cand vrei sa stergi fata sau ochii pentru a nu raspandi microbii la ochi ; Machiaza-te cu produse rezistente la apa deoarece transpiratia poate contribui la patrunderea unor substante in interiorul ochiului provocand infectii si alergii ; Adopta un stil de viata sanatos; Evita fumatul si spatiile putin luminate.

Trebuie sa stii ca suplimentele alimentare au rolul de a vitamina îmbunătățește vederea a o mai buna circulatie sanguina la nivelul ochilor si ii protejeaza impotriva radiatiilor UV. De asemenea, nu uita ca acestea nu inlocuiesc o dieta diversificata si echilbrata si un mod de viata sanatos. Daca ai probleme cu ochii, adreseaza-te cat mai repede medicului specialist.

Ațiputeafiinteresat